تحول‌خواهی از ضرورت‌ها و اقتضای امروز انقلاب است
رئیس جمهور در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد:

تحول‌خواهی از ضرورت‌ها و اقتضای امروز انقلاب است

رئیسی در جمع مردم کهگیلویه و بویراحمد:

برق عشایر از طریق پنل‌های خورشیدی تامین می‌شود | دولت بر خرید محصولات عشایر تاکید دارد

رییس‌جمهور در جمع مردم استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: عملیات اجرایی احداث سد سقاوه امروز آغاز خواهد شد.
رییس‌جمهور در جمع مردم استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: عملیات اجرایی احداث سد سقاوه امروز آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۱۶۴۷۴
به گزارش جام جم آنلاین، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز دوشنبه در جریان سفر دوم دولت مردمی به استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع عشایر دشت سقاوه این استان گفت: با توجه به عشایرنشین بودن این استان، برنامه‌های این سفر را از حضور و دیدار با عشایر آغاز کردیم.
 
رئیس جمهور با اشاره به مطالبات مطرح شده در این دیدار درباره مسئله آب اظهار داشت: این منطقه از پربارش‌ترین نقاط کشور است و کاری که باید انجام شود برنامه‌ریزی برای توزیع و مصرف آب به بهترین شکل برای مصارف شرب، کشاورزی و صنعت است.
 
رئیسی با بیان اینکه با بهره‌برداری از سد چمشیر در استان بخش قابل توجهی از مشکل تامین آب رفع شده و ۷۰ هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش منابع آبی این سد قرار خواهند گرفت، افزود: علاوه بر این سد، سد دیگری هم در مدت کوتاهی در دشت سقاوه احداث خواهد شد تا مشکل تامین آب پایدار عشایر را نیز برطرف کند.
تعداد بازدید : 10
 
رئیس جمهور با اشاره به تامین اعتبار و اقدامات انجام شده برای توزیع و نصب پنل‌های خورشیدی برای عشایر در راستای تامین برق و نیازهایی مثل آبگرم آنان تصریح کرد:‌ در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در زمینه ایل‌راه‌ها انجام شده اما کمبودهایی نیز وجود دارد که در این سفر اعتبارات لازم برای رفع این کمبودها در نظر گرفته شده و تخصیص خواهد یافت.
 
رئیسی با بیان اینکه عشایر یکی از مولدترین اقشار جامعه هستند و همه ما به نوعی میهمان سفره آنان هستیم، خاطرنشان کرد: همه باید به تقویت تولید در میان عشایر کمک کنند. پرواربندی قراردادی دام که از گذشته به نوعی وجود داشته باید تداوم و گسترش یابد تا عشایر از ناحیه تامین نهاده‌ها برای دام‌های خود نگرانی و دغدغه نداشته باشند و تولید آنها دچار اختلال نشود.
 
رئیس جمهور اضافه کرد: اولویت ما برای تامین مواد پروتئینی و لبنی تولیدات داخلی است و واردات باید فقط در جایی انجام شود که امکان تولید وجود ندارد، اما در جایی که به همت عشایر می‌تواند گوشت قرمز و مواد لبنی تولید کرد، همه باید از افزایش تولیدات آنها حمایت کنیم و اطمینان دارم با همت عشایر و حمایت دولت امکان تامین نیازهای پروتئینی کشور در داخل وجود دارد.
 
رئیسی با بیان اینکه عشایر در جهت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقش بسیار موثری دارند، گفت: عشایر همواره در عرصه‌های مختلف، چه در دفاع از ارزش‌ها و ایستادن پای انقلاب، چه در دفاع مقدس و چه در عرصه تولید حضور موثر و پررنگی داشته‌اند و ما قدردان آنان هستیم.
 
رئیس جمهور همچنین حمایت از کشت گیاهان دارویی و فعال‌تر شدن خانه‌های بهداشت در استان را از دیگر مصوبات سفر دوم دولت مردمی به کهگیلویه و بویراحمد دانست و افزود: علاوه بر اینها در این سفر مصوبات خوبی برای تکمیل ایل‌راه‌ها و نیز خرید تضمینی محصولات عشایر و روستائیان در نظر گرفته شده است.
 
رئیسی خرید تضمینی محصولات عشایر و روستائیان را از راهکارهای موثر به صرفه شدن اقتصاد روستائیان و عشایر دانست و اظهار داشت: اینکه امام راحل فرمودند عشایر ذخایر انقلاب هستند یک تعارف نیست و برای ما مسئولیت‌آفرین است، لذا مسئولان باید با حمایت از روند تولید در روستاها و در میان عشایر، نسبت به این ذخایر توجه ویژه و مناسب داشته باشند.
 
رئیس جمهور با اشاره به برخی سخنرانان در این جلسه که از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بودند، ضمن ابراز خرسندی از اینکه عشایر در کنار کار و فعالیت و تولید از تحصیل در مدارج عالی نیز غافل نشده‌اند، تصریح کرد:‌ نکاتی که در این جلسه مطرح کردید، از قبل نیز با سفر نمایندگان دولت و گفتگو با مسئولان و معتمدین استان احصا شده بود و تصمیماتی برای رفع آنها گرفته شده است که امیدوارم به رفع سریع‌تر مشکلات بیانجامد.
 
در این مراسم سه نفر از برگزیدگان عشایر نیز به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند./ایسنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها